Din indkøbskurv er tom

Spørgsmål om Smartbox gaveboxe

Er der fragtomkostninger?

Ja. For 1 Smartbox koster fragten 29 kr. Køber du 2 bokse koster fragten 39 kr. og 3 bokse eller mere koster 49 kr.

Hvordan ombytter jeg min Smartbox og hvad koster det?

Du kan ombytte din Smartbox på 2 forskellige måder. 1) Du kan ombytte den i vores to butikker på Frederiksberg Allé 52 og Købmagergade 57 for 30 kr. pr. boks, der skal ombyttes. 2) Du kan ombytte den på vores hjemmesiden for 59 kr. pr. boks, der skal ombyttes.   Vær opmærksom på: Nyt sortiment: Smartbox oplevelsesgaver, der sælges fra efteråret 2014, har ubegrænset gyldighedsperiode. Det gavekort boksen indeholder, kan bruges hos de partnere, der præsenteres i æsken, indtil den dato, der er angivet på æskens bagside. Efter denne dato kan gavekortet stadig bruges, idet det uden beregning kan ombyttes.  Dog ombytter vi ikke gavekort, der udløb i 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 og 2014, da disse gavekort anses som værende forældede.

Hvor lang leveringstid er der på hjemmesiden?

Vi sender din ordre som brev med Post Danmark. Modtages ordren inden kl. 12 på en hverdag, sendes den samme dag med A-post. Post Danmark garanterer levering indenfor 2-4 hverdage. Der sendes ikke ordrer ud fra vores lager på lørdage og søn- og helligdage. Ordren sendes som brev, og kan derfor ikke leveres til Døgnposten. Vær opmærksom på, at selvom du kun bestiller én Smartbox kan den ikke gå i postkassen. Hvis du ikke er hjemme, når Post Danmark forsøger at aflevere, vil de aflevere ordren på nærmeste posthus/postbutik. Post Danmark afleverer en pakkeseddel med information om afhentningssted 1-2 dage efter de har forsøgt at aflevere din ordre.  

Hvor kan jeg købe en Smartbox?

Der er mulighed for at købe en Smartbox i en af vores butikker - på Købmagergade eller på Frederiksberg Allé samt på vores hjemmeside www.smartbox.dk. Derudover kan du også købe Smartbox i Arnold Busck, Bog og Idé, Boghandleren, Føtex, Bilka, Superbest og i udvalgte Bøger og papir. Se mere her: http://www.smartbox.dk/mvc/shops.jsp

Kan en virksomhed købe Smartbox?

Ja, en virksomhed kan sagtens købe Smartbox som firmagaver, medarbejdergaver, julegaver m.m.. Dette kan ske igennem vores B2B afdeling, hvor der er mulighed for at få regningen faktureret til firmaet. For at høre mere kontakt: Firmagaver@smartbox.com.

Hvor længe er en Smartbox gyldig?

Det nye sortiment, der sælges fra efteråret 2014, har ubegrænset gyldighedsperiode. Det betyder, at det gavekort boksen indeholder, kan bruges hos de partnere, der præsenteres i æsken, indtil den dato, der er angivet på æskens bagside. Efter denne dato kan gavekortet stadig bruges, idet det uden beregning kan ombyttes på de betingelser For ældre versioner af Smartbox gælder det, at en Smartbox er gyldig indtil datoen som står bag på selve boxen i feltet forneden. En Smartbox er som udgangspunkt gyldig mellem ca. 6 og 24 måneder. Vi har en intention om altid, at have mindst 6 måneders gyldighed, så derfor tilstræber vi altid at forny vores sortiment, når udløbsdatoen ligger mindre end 6 måneder ude i fremtiden.

Hvordan forlænger jeg gyldigheden af min Smartbox?

Hvis du ikke når at bruge din Smartbox før udløb af gyldigheden, har du mulighed for at få den ombyttet til en ny boks med længere gyldighed - det koster 30 kr. pr. boks hvis den skal ombyttes i en af vores butikker (Frederiksberg Allé 52 og Købmagergade 57), og 59 kr. pr boks ved ombytning på vores hjemmeside www.smartbox.dk. Dog ombytter vi ikke gavekort, der udløb i 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 og 2014, da disse gavekort anses som værende forældede.   Vær opmærksom på: Nyt sortiment: Smartbox oplevelsesgaver, der sælges fra efteråret 2014, har ubegrænset gyldighedsperiode. Det gavekort boksen indeholder, kan bruges hos de partnere, der præsenteres i æsken, indtil den dato, der er angivet på æskens bagside. Efter denne dato kan gavekortet stadig bruges, idet det uden beregning kan ombyttes.

Kan jeg bytte min Smartbox og få pengene retur?

Køber du din Smartbox på vores hjemmeside www.smartbox.dk har du 14 dages returret mod forevisning af gyldig kvittering. Efter 14 kan du ikke længere få pengene retur, men har i stedet mulighed for at ombytte til en anden boks mod et gebyr på 59 kr. (på hjemmesiden) eller 30 kr. (ved personligt fremmøde i en af vores to butikker), plus evt. prisforskel. Der udbetales ikke en evt. prisdifference, såfremt der byttes til en billigere boks.  Har du købt din Smartbox i vores butik på Frederiksberg Allé 52 eller på Købmagergade 57, har du 30 dages fuld returret mod forevisning af gyldig kvittering og forudsat at emballagen ikke er brudt. Efter 30 dage kan du ikke længere få pengene retur, men har i stedet mulighed for at ombytte til en anden boks mod et gebyr på 59 kr. (ved ombytning på hjemmesiden) eller 30 kr. (ved personligt fremmøde i en af vores to butikker). Der udbetales ikke en evt. prisdifference, såfremt der byttes til en billigere boks. Hvis din Smartbox er købt hos en af vores forhandlere, er det deres bytteregler, der er gældende. Du har dog altid mulighed for at bytte eller forlænge i en af vores egne Smartbox-butikker mod et gebyr på 30 kr. plus evt. prisforskel.

Hvordan skiller I jer ud fra andre firmaer som har et lignende koncept?

I Smartbox har vi stort fokus på kvaliteten af vores produkter - derfor går vi meget op i at have de bedste partnere samt at udbyde et bredt udvalg i de forskellige bokse - alt i alt for at kunne tilbyde kunderne den bedste oplevelse. Det, som gør vores produkt helt unikt, er bl.a.: 1) Indpakningen - At forære et almindeligt gavekort, når man skal give nogen en oplevelse, kan godt være lidt kedeligt. At få en oplevelse skulle jo gerne være en oplevelse i sig selv, og skal derfor også gerne kunne præsenteres som en fysisk gave. Typisk er den fysiske gave kun et fladt gavekort, som er puttet ned i en kuvert. Smartbox konceptet er derimod unikt i sig selv. Vi vil nemlig gerne have, at det skal være helt specielt både at give og modtage en Smartbox. Eftersom vi ved, at følelsen af at få en gave er vigtig, præsenterer vi alle vores Smartbox oplevelser i en flot og eksklusiv bog, som ligger i Smartboxen. På den måde kan kunden lade sig inspirere i ro og fred og derefter vælge mellem de mange oplevelser. 2) Valuta for pengene - Hvad enten du forærer nogen en Smartbox eller køber en til dig selv, skal du have noget for dine penge. Alle priser er forhandlet af os hos vores partnere, uden at der er noget tillæg fra vores side. Vores filosofi er, at det aldrig skal være dyrere at købe en Smartbox end at gå direkte til arrangøren. 3) Udbud og valgfrihed - Som gavegiver er det altid dejligt at kunne give en personlig gave, selv om man ikke ved alt om personen, man skal forære gaven til. I denne sammenhæng er Smartbox den perfekte løsning. Vi har valgt at tilbyde et bredt udvalg af oplevelser inden for hvert tema. Hver Smartbox indeholder mellem 19-50 oplevelser i hele Danmark, og derudover er der også nogle af boxene, der har oplevelser i Sverige, Tyskland og Paris. På denne måde kan man forære et bestemt tema, og derefter kan modtageren selv vælge den oplevelse, som han/hun har mest lyst til. På den måde undgår man at købe en rapellingtur til en person, som viser sig at have højdeskræk - vedkommende kan bare vælge en anden oplevelse. 4) Ærlighed - Det, du får, er det, du ser. Vi lover ikke noget, som vi ikke kan holde. Derfor ser du ikke et billede af et deluxe værelse med jazuzzi, hvis det ikke er sådan et værelse, du får. Vi har vores egen tekstforfatter og fotograf, som besøger alle vores partnere, og dette er meget vigtigt for os. 5) Flexibilitet - Med Smartbox har du den fordel, at du frit kan vælge mellem et større antal forskellige oplevelser inden for det pågældende tema. Hver oplevelse er detaljeret beskrevet i bogen, og du skal ikke betale yderligere på stedet, medmindre du vælger ekstra oplevelser (eksempelvis beauty-behandling på hotellet, eller hvis du ønsker yderligere drikkevarer på restauranten).

Hvordan indløser og aktiverer jeg min Smartbox?

Vi har gjort det så enkelt som muligt at indløse og aktivere din Smartbox. Du aktiverer din Smartbox ved at gå ind på hjemmesiden www.mysmartbox.dk og aktivere dit gavekort ved at indtaste koderne, udfylde dine personlige oplysninger og modtage en bekræftelse på SMS eller e-mail. SMS eller udskrift af e-mail skal medbringes, når du benytter din Smartbox. På alle gavekortene er anført et gavekortsnummer og en aktiveringskode, som er de koder, der skal indtastes, for at aktivere gavekortet.

Hvor finder jeg min gavekortskode/gavekortsnummer?

Du finder gavekortskoden/-nummeret på gavekortet bagerst i boksen under rubrikken "gavekortskode".

Jeg har en Smartbox som er udløbet - Skal jeg sende den ind til jer eller kan jeg komme ind til jer i butikken?

Du kan både sende den til os, eller komme ind i vores butikker på Frederiksberg Allé 52 og Købmagergade 57 i vores åbningstid som er mandag-fredag kl. 10-18 og lørdag kl. 10-14.  Vi tager et ombytningsgebyr på 30 kr. pr. boks hvis du ombytter i en af vores butikker og 59 kr. ved ombytning på hjemmesiden.   Vær opmærksom på: Nyt sortiment: Smartbox oplevelsesgaver, der sælges fra efteråret 2014, har ubegrænset gyldighedsperiode. Det gavekort boksen indeholder, kan bruges hos de partnere, der præsenteres i æsken, indtil den dato, der er angivet på æskens bagside. Efter denne dato kan gavekortet stadig bruges, idet det uden beregning kan ombyttes.

Hvis jeg ikke er tilfreds med min Smartbox, hvor skal jeg så henvende mig?

Det er vigtigt for os at få Smartbox-brugernes input for herved at kunne blive ved med at tilbyde gode oplevelser og hele tiden forbedre vores produkt. For os er det meget vigtigt, at vores partnere lever op til vores kvalitetskrav. Hvis du ikke mener, at dette er tilfældet, eller hvis du har gode idéer til nye og spændende oplevelser, vil vi meget gerne høre fra dig. Skriv til os på oplevelser@smartbox.com.

Ud fra hvilke kriterier har I udvalgt jeres partnere?

Vi samarbejder kun med etablerede partnere, og vi har besøgt dem alle for at sikre os, at de lever op til vores kvalitetskrav. Vi stiller bl.a. krav til beliggenhed, atmosfære, faciliteter og naturligvis til prisen. For os er det ligeledes vigtigt at have et godt forhold til vores partnere, da vi med et godt samarbejde skaber de bedste forudsætninger for at kunne tilbyde gode og spændende oplevelser.

Har I besøgt alle de steder, som er med i jeres bokse?

Ja, vi har besøgt samtlige steder - både når vores kontraktfolk har været ude for at researche og efterfølgende lavet aftaler med de enkelte oplevelser, samt når vores fotograf og tekstforfatter har været ude for at tage billeder og skrive teksten til hjemmesiden og andet materiale.

Hvorfor skal man aktivere sin Smartbox?

Man skal aktivere sin Smartbox for at sikre, at andre ikke kan misbruge jeres Smartbox. Det gør din Smartbox endnu mere personlig, da det kun er dig som kan bruge den og der dermed ikke er andre som kan misbruge den.

Hvad skal jeg have med hen til partneren?

Når du har valgt et sted, hvor du vil benytte dit gavekort, er det vigtigt at du medbringer selve gavekortet samt den aktiveringsbeskæftigelse du modtog pr. mail eller SMS, da du aktiverede din Smartbox.

Kan jeg benytte mit gavekort efter udløbsdato, hvis jeg blot har lavet reservationen inden?

Der er desværre ikke mulighed for hverken at bruge sit gavekort efter udløbsdato. Selve reservationen skal laves og ligge indenfor gavekortets gyldighed. Hvis gavekortet er udløbet, er der mulighed for at få ombyttet din Smartbox til en med længere gyldighed i vores butikker på Frederiksberg Allé 52 eller Købmagergade 57 eller på vores hjemmeside.

Kan jeg ombytte min ene "dyre" Smartbox til flere "mindre dyre" Smartboxe?

Ja, i Smartbox kan man sagtens ombytte sin ene dyre Smartbox til flere bokse af lavere pris. Det koster 30 kr. pr. Smartbox du får udleveret, hvis du ombytter i en af vores butikker på Frederiksberg Allé 52 eller Købmagergade 57 og 59 kr. pr. boks hvis der ombyttes via vores hjemmeside.   Vær opmærksom på: Nyt sortiment: Smartbox oplevelsesgaver, der sælges fra efteråret 2014, har ubegrænset gyldighedsperiode. Det gavekort boksen indeholder, kan bruges hos de partnere, der præsenteres i æsken, indtil den dato, der er angivet på æskens bagside. Efter denne dato kan gavekortet stadig bruges, idet det uden beregning kan ombyttes.

Kan jeg frit vælge en oplevelse for boksens værdi, hos den arrangør jeg vælger?

Der er ikke mulighed for frit at vælge en oplevelse for boksens værdi, hos den arrangør du som kunde vælger. Smartbox har lavet specifikke aftaler hos hver partner. Den ydelse som hver partner tilbyder, står præcist skrevet i bogen i din Smartbox.

Kan jeg købe en udenlandsk Smartbox via den danske hjemmeside?

Nej, denne mulighed tilbyder vi desværre ikke. Men du kan gå ind på www.smartbox.com og klikke dig ind på det ønskede land, herfra har du så mulighed for at købe en Smartbox med oplevelser i det respektive land.

Sparer man penge med sin Smartbox?

Nej, man sparer ikke nødvendigvis penge med sin Smartbox, da Smartbox ikke er et rabatkoncept. Den ydelse man modtager hos vores partnere, svarer til boksens beløb.

Har I kun Smartbox oplevelser i Danmark?

Vi udbyder hovedsagligt oplevelser i Danmark, men du kan også vælge weekendophold i Sverige, Tyskland og Frankrig. Derudover har vi du med vores Smartbox ”Oplev Europa”, mulighed for at komme til London, Amsterdam, Barcelona, Istanbul, Monaco, Madrid, Paris, Rom, Prag, Berlin eller Athen.

Hvorfor koster det 30 kr. at ombytte og forlænge i jeres butikker og 59 kr. på hjemmesiden?

I Smartbox tager vi henholdsvis 30 og 59 kr. for at ombytte og forlænge en Smartbox. Dette gebyr dækker omkostningerne på produktionen af den nye boks man modtager samt administrative omkostninger. Det er dyrere at ombytte på vores hjemmeside, da vi skal sende den nye boks ud, og dermed skal vi have dækket fragtomkostningerne.   Vær opmærksom på: Nyt sortiment: Smartbox oplevelsesgaver, der sælges fra efteråret 2014, har ubegrænset gyldighedsperiode. Det gavekort boksen indeholder, kan bruges hos de partnere, der præsenteres i æsken, indtil den dato, der er angivet på æskens bagside. Efter denne dato kan gavekortet stadig bruges, idet det uden beregning kan ombyttes. Dog ombytter vi ikke gavekort, der udløb i 2009, 2010, 2011, 2012 og 2013, da disse gavekort anses som værende forældede.

Kan jeg få erstattet mit gavekort, hvis jeg mister det?

Nej, hvis du mister, får stjålet eller dit gavekort på en eller anden måde bliver ødelagt, kan vi desværre ikke erstatte det. Så pas godt på det.

Hvor gammel skal man være for at bruge et af jeres hotelophold?

Du skal som min. være 18 år for at benytte et af vores hotelophold.

Gælder tilbud på hjemmesiden også i jeres butikker?

Nej, tilbud på hjemmesiden og i nyhedsbreve kan kun benyttes på smartbox.dk og ikke i vores butikker på henholdsvis Frederiksberg eller i København K.

ALLE ACTIVITEITEN

Lijstweergave

Close
For at give dig den bedste oplevelse på www.smartbox.dk bruger vi cookies på siden. Ved at fortsætte accepterer du brugen af cookies. For mere information klik her. Luk
Close

Indtast din e-mailadresse og bliv kontaktet så snart #BONGO# er tilbage på lager.